Szkoła Podstawowa z Oddziałami Specjalnymi w Chełmcu przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
Wymagania sprzętowe – telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0 (wykaz urządzeń w załączniku).
Aktywacja usługi
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- Zalogować się na dziennik elektroniczny ucznia (zalogowanie musi nastąpić na komputerze stacjonarnym/laptop), w zakładce „Dane ucznia” dodać zdjęcie które będzie widoczne na mlegitymacji. Po dodaniu zdjęcia – sekretariat szkoły akceptuje je.
- Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania). Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu szkoły, który odpowiada za obsługę systemu i udziela informacji na temat mobilnej legitymacji.
- Pobrać Aplikację mObywatel , potwierdzić regulamin.
- W ciągu 7 dni otrzymają Państwo ze szkoły kod QR i kod aktywacyjny. Po zalogowaniu się do mObywatel – wybraniu mLegitymacji należy zeskanować kod QR i wpisać kod aktywacyjny. Legitymacja zostanie wyświetlona.
Do pobrania: